• Kategorie

  • Konkurs

    • rusmil.net Konkurs fotograficzny rusmil.net - termin nadsyłania: 02.10.2011
  • Współpracujemy

    • Frontowiec.com
  1. # 1
    Witam

    Jestem początkującym w zakresie rosyjskiego szpeju, coś tam wiem ale nie tak szczegółowo. Główne wykorzystanie zestawu będzie pod ASG, więc zależy mi też na wygodzie użytkowania i noszenia. Jako replikę biorę RK-02.

    Główny problem mam z mundurem, jestem osobą dużej postury (190 cm wzrostu i około 125-130 cm w pasie i około 120 w klatce), ale staram się nieco odchudzić (grać w ASG planuję od końca zimy przyszłego roku, więc z paręnaście centymetrów dam radę się odchudzić). W związku z takim wzrostem, brakuje rozmiarów munduru. Najlepszy byłby 64-7 ale w 62-6 też powinienem się zmieścić.

    I teraz zasadnicze pytanie. Otóż czytałem gdzieś (w mediach) że rosyjscy żołnierze podobno strasznie narzekają na mundury zaprojektowane przez Judaszkina (głównie komfort i wytrzymałość tychże mundurów). Mundur wz.09 (z Frontowca wyczytałem że nazywają go Judaszkin właśnie) jest wytrzymały, w miarę komfortowy i nadal używany czy jednak wz.09/10 jest lepszy? I jaka jest zasadnicza różnica między tymi dwoma mundurami?

    Teraz drugie pytanie co do zestawu - czy to będzie jakoś wyglądać (jako mundur planuję właśnie ten wz.09 lub wz.09/10)?
    Jako kamizelkę - domyślnie miał być 6Sz112 (kupić miałem go w grudniu) ale fundusze najwyżej pozwolą na Smiersza AK od SSO (aczkolwiek 6Sz112 nie jest całkowicie wykluczony).
    Hełm - zastanawiam się nad 6B47 z Redzone oraz 6B7-M1 (także z Redzona). Główna przewaga 6B47 dla mnie to ta szyna boczna, ale nie wiem, więc się pytam.
    Nakolanniki - DOT-L czarne.
    Buty i rękawiczki zupełnie niekoszerne, ale żadnych rękawiczek z zakrytymi palcami nie znalazłem. A buty to nasze rodzime Protektory, są wygodne i jak dla mnie dobre do łażenia.