Już za miesiąc odbędzie się kolejna, piąta edycja Nuclear Winter Night. NWN jest grą poligonową przeprowadzaną z wykorzystaniem replik ASG, osadzoną w realiach postnuklearnej zimy z elementami LARPA-a (life action role playing game). Jest prowadzona pod koniec stycznia, w możliwie najcięższym okresie pogodowym roku by zapewnić jak najtrudniejsze warunki dla uczestników.
Podczas rozgrywki gracze będą musieli zmierzyć się nie tylko z sobą nawzajem, ale także z wychłodzeniem, niedziałającym z powodu niskich temperatur sprzętem, zamarzającą w manierkach wodą.
Uczestnicy rozgrywki dzielą się na dwie frakcje i realizują zadania według przypisanej swojej frakcji roli:
Wojsko tworzy szereg posterunków na granicy między otwartą i zamkniętą częścią Strefy, wytrwale broniąc dostępu do tej drugiej dla ochrony zarówno samej Strefy jak i tych, którzy lekkomyślnie chcą przekroczyć jej granice. Żołnierze zaczynają rozgrywkę wcześniej, wchodząc na teren graniczny i fortyfikując go poprzez budowanie stanowisk strzeleckich, zapór minowych, sygnalizatorów dźwiękowych. Wojsko wyznacza także patrole, poruszające się po Zonie i pilnujące w niej porządku.
W trakcie gry Żołnierze utrzymują stały kontakt z dowództwem i regularnie zdają meldunki o sytuacji bieżącej. Wykonują także zadania dodatkowe zlecane im przez przełożonych.
Stalkerami nazywa się tych śmiałków - lub, jak chcą niektórzy, desperatów - którzy dla zarobienia kilku rubli decydują się na wędrówki po Strefie. Ich celem jest dostarczenie Handlarzowi jak największej ilości cennych artefaktów. Oczywiście, najbardziej wartościowe z nich znajdują się w część zamkniętej i niejeden straci życie, próbując je odnaleźć, rozstrzelany przez nieprzychylnych mu wojskowych bądź wciągnięty w dziwną anomalię.
Stalkerzy działają w zorganizowanych grupach bądź osobno - o ile są dość odważni.
Dowódca grupy (lub pojedynczy stalker) w wyznaczonych godzinach otrzyma poprzez SMS współrzędne GPS położenia artefaktów. Wtedy rozpocznie się wyścig.
Oprócz szukania artefaktów stalkerzy mogą podejmować się innych zadań, zlecanych im przez postacie niezależne w trakcie trwania gry.
Artefakty to niegdyś przedmioty codziennego użytku, które pod wpływem promieniowania zmieniły swój kształt, nabrały też dziwnych, niepokojących właściwości. Są równocześnie niezwykle cenne. Osoba, która znajdzie artefakt, wkłada go do swojego worka zrzutowego. Jest to jedyna dopuszczalna metoda transportu mniejszych artefaktów, większe można jedynie nieść w rękach. Jeśli dana osoba zostanie zabita, każdy uczestnik gry może podejść do niej i sprawdzić czy nie posiada artefaktu. Jeśli tak, będzie mogła go zabrać. Jeśli nikt nie podejdzie, osoba zabita oznacza się off-game, a artefakt zostawia w miejscu, gdzie poległa.
Artefakty można następnie sprzedać Handlarzowi za odpowiednią ilość rubli. Następnie ruble można zamienić na atrakcyjne nagrody lub też wydać je w Barze, kupując coś ciepłego do jedzenia, zimnego Kozaka lub leki, albo też przepuścić całą sumę w karty.
Istnieje możliwość zgłaszania specjalnych ról fabularnych
Zgłoszenia do ról specjalnych kierujcie na maila:
nwn2017@fia.com.pl
Przygotowaliśmy nagrody dla zdobywców największej ilości artefaktów oraz szaleńców potrafiących wypełnić "niemożliwe" misje w Zonie, są to między innymi:
- elementy oporządzenia
- sprzęt survivalowy
- zniżki w sklepach militarnych i ASG
- książki o tematyce militarnej
Więcej szczegółowych informacji dotyczących reguł gry znajdziecie niebawem na www wydarzenia.
Na https://fia.com.pl/nwn-2017/ pojawiły się bardziej szczegółowe informacje o zasadach gry, zarys fabularny oraz mapka terenu.
Pogoda zapowiada się odpowiednia :)