• Kategorie

  • Konkurs

    • rusmil.net Konkurs fotograficzny rusmil.net - termin nadsyłania: 02.10.2011
  • Współpracujemy

    • Frontowiec.com
  1. # 1
    Wprowadzenie (tl;dr = szpej 'ghan) - załatwiam sobie CM.048 i pomyślałem sobie żeby do niej zrobić ogólnikowy, prosty szpej wczesno-afgański. Nie trzymam się dużej przykładności do używania sprzętu ze sobą wydawanego czy używania jedynie top-taktycznego, sprawdzonego w boju ekwipunku 345 Gwardyjski Orderu Czerwonego Sztandaru Pułku Powietrznodesantowego za chuj trylionów rubli, bo jestem amatorem i mi nie przeszkadzają LEKKIE niedokładności (np. noszenie kapelusza olive, bo go lubię i nie chce mi się wydawać 6 dych by kapelusik był troche jaśniejszy).

    Kwestia główna - niezbyt mogę się doszukać, jakich pasoszelek czy bardziej chest riga używali Ruscy przed wprowadzeniem Lifczika I generacji? Chciałbym takie zakupić w przyszłości (są to póki co plany, najpierw mam wydatki związane z ASG).
  2. # 2
    Co masz na myśli mówiąc kapelusz olive? Jeśli chodzi Ci o takie zwykłe kapelusze jakich używa się współcześnie to to nie będzie LEKKA niedokładność a jakaś MUMINADA. Nie ma takich kapeluszy, które by były podobne do sowieckiej panamy. A i panama w stylu ZSRR, nawet kopia, to kosztuje trochę więcej niż 60 zł. Co do kamizelki to kup sobie chińskiego Chicoma, była to jedna z popularniejszych kamizelek używanych w Afganistanie, nie licząc samoróbek robionych przez samych żołnierzy. "Oficjalnych" kamizelek produkcji ZSRR pasujących na ten okres to ty nawet nie szukaj skoro szkoda ci pieniędzy na panamę :). Armia Radziecka raczej nie używała paso-szelek w Afganistanie, nie licząc jakichś sporadycznych przypadków. Paso-szelki produkcji ZSRR były za to bardzo popularne w Armii DRA (Afgańska).
  3. # 3
    Taki absolutnie podstawowy, najtańszy zestaw wygląda tak. Ceny bardzo orientacyjnie, ale z grubsza odpowiadają rzeczywistości.

    - maskałat KZS lub KLMK (60 zł- 150 zł)
    - Chicom (60 zł)