Ale to tak od lewej wychodzi, że E&L jest dobre, LCT złe, a VFC brzydkie :D
Jak będę miał egzemplarz przedprodukcyjny E&L, to postaram się o jakiś egzemplarz z pre-ordera i porównamy ze zwykłym LCT oraz BO. VFC niestety u nas ni mo.
Maza, też o tym wspomniałem w temacie E&La. Kolega odebrał i szczęśliwie nic nie połamane i nawet wszystko było w pudełku :D
Ale ta oksyda ściera się jak cienka warstwa farby i tez mamy z kumplem teorię, że chinole lecą z oksydą na zimno. :)
Akurat kolorsytyka nowki EL i nowki LCT jest identyczna. LCT ma troszke blysku (satyny) w wykonczniu, EL osiaga to samo litrem oliwy... W obydwu kolor to stalowo-czarno-grafitowy.
No to lecimy. Najpierw opis potem foty. Doty w układzie: VFC - LCT - EL - VFC (SU)
Uwaga, poprzedni opis nie wkleił się cały!
-----------------------------------------
Ogólne wrażenie
VFC AKSU 2006
Solidne, prawdziwe. Pasują wszystkie magazynki i baterie. Bezproblemowe rozkładanie, składanie. Użytkowanie bez ograniczeń.
VFC AK74 2007
Solidne, prawdziwe. Pasują wszystkie magazynki i baterie. Bezproblemowe rozkładanie, składanie. Użytkowanie bez ograniczeń.
LCT AK104 2013
Jednorodne wykończenie kolorystyczne, nie widać różnicy materiałów jak w VFC. Solidne wykonanie bez luzów (oprócz suwadła i tłumika...). Czernienie głębokie, nie ściera się przy byle zadrapaniu metalem. Przypuszczalnie będzie się ładnie i jednkowo starzeć.
EL AK74MN 2013
Solidne wrażenie, z odległości 50-100cm nie do odróżnienia od LCT. Odpycha jednoroda kolorystyka całości, czernienie bardzo łatwo schodzi do gołej stali.
-----------------------------------------
Spasowanie części
VFC AKSU 2006
Kolba ma lekki luz.
VFC AK74 2007
Replika po przejściach - kolba ma luzy w pozycji otwartej i zamkniętej, ale nadal jest solidna.
LCT AK104 2013
Zero luzu na kobie i okładzinach. Jedynie suwadło skacze - najgorzej spasowany element - patrz foto.
Gwint tłumika na tyle luźny, że można nim poruszać.
EL AK74MN 2013
Kolba w rozłożonej pozycji ma luz we wszystkich płaszczyznach. Tłumik posiada luz, ale nie aż taki jak LCT.
-----------------------------------------
Sprężyny (zatrzask kolby, szczerbinki, suwadla, zatrzasku maga, zamknięcia kolby)
VFC AKSU 2006
Wszystkie twarde, dobrze wyczuwalne.
VFC AK74 2007
Wszystkie twarde, dobrze wyczuwalne.
LCT AK104 2013
Wszystkie twarde, dobrze wyczuwalne. Zatrzask kolby nie wraca.
EL AK74MN 2013
Miękkie i nijakie, "zabawkowe". Zatrzask maga nie wraca. Zatrzask z cienkiej blachy w porównaniu do VFC.
-----------------------------------------
Wykonanie suwadła
VFC AKSU 2006
Odlew.
VFC AK74 2007
Odlew.
LCT AK104 2013
Blacha zgrzewana. Najluźnijsze ze wszystkich badanych.
EL AK74MN 2013
Najdłuższy ruch do tyłu, nie lata dzięki wprowadzeniu prętu prowadnicy w podstawe szczerbinki. Bardzo duży luz kostki blokującej pokrywę - jest przekoszona.
-----------------------------------------
Wykonanie podstawy szczerbinki
VFC AKSU 2006
Bez uwag. Mocowany pinem.
VFC AK74 2007
Zatrzask rury gazowej lata... wykonanie bloku dokładne i estetyczne choć na 90% jest on odlewany. Mocowany pinem.
LCT AK104 2013
Zatrzask rury gazowej chodzi najciężej i najbardziej realnie. Blok wykonany ładnie, odlewany. Mocowany pinem.
EL AK74MN 2013
Po pierwszych 2 ruchach zatrzask chodzi w miare lekko, ale sam się nie przesunie. Blok wykonany niezbyt starannie widać ewidentnie miejsce łącznia form. Mocowany pinem.
-----------------------------------------
Plastiki
VFC AKSU 2006
Chwyt stock czarny, drewna stock.
VFC AK74 2007
Chwyt brąz, drewna ostre.
LCT AK104 2013
Czarne matowe.
EL AK74MN 2013
Jak wyżej.
-----------------------------------------
Oznaczenia
VFC AKSU 2006
Dobre to jest.
VFC AK74 2007
Dobre to jest.
LCT AK104 2013
Przesunięte auto na korpusie (do góry), oznaczenia nie rosyjskie, tak samo na szczerbince.
EL AK74MN 2013
Wypalany laserem numer. Ohyda.
-----------------------------------------
Nitowanie i piny
VFC AKSU 2006
Piny stalowe. Nity ładnie wykonane, widac róznicę mięzy nitowaniem elementów, a bolacami ustalajacymi elementy w korpusie oraz kolanko i podstawe muszki. Kabłąk przykręcany na 4 śruby.
VFC AK74 2007
Jw. Kabłąk nitowany.
LCT AK104 2013
Wszystko w tym samym odcieniu i wykończeniu. Widać wyraźnie, które piny są wbijane. Kabłąk przykręcany.
EL AK74MN 2013
Wszystko w tym samym wykończeniu i odcieniu, piny słabo zaznaczone, piny na lufie wyglądają jak odlane i gdyby nie brak imbusów od spodu można by pomyśleć, że tak jest. Kabłąk nitowany.
-----------------------------------------
Elementy nie stalowe (nie ferromagnetyczne)
VFC AKSU 2006
Lufa zewnętrzna - aluminium.
VFC AK74 2007
Lufa zewnętrzna - aluminium.
LCT AK104 2013
plastikowy zatrzask w kolbie (nie wiem czy tak też jest w oryginale)
EL AK74MN 2013
plastikowy zatrzask w kolbie (nie wiem czy tak też jest w oryginale)
-----------------------------------------
Wykończenie korpusu:
VFC AKSU 2006
Malowany na czarny satynowy, lakier odporny, twardy, nie łuszczy się ale wyciera. Tłoczenia wyraźne, głębokie.
VFC AK74 2007
Malowany na czarny satynowy, lakier odporny, twardy, nie łuszczy się ale wyciera. Tłoczenia wyraźne, głębokie.
LCT AK104 2013
Czarny prawie mat. Tłoczenia wyraźne, głębokie. Ładnie wykonany odlew kolanka i podstawy szczerbinki.
EL AK74MN 2013
Identyczny z LCT kolor. O dziwo. Niestety ślady zgrzewów są niestaranne, tłoczenia "nieostre" i płytkie.
-----------------------------------------
Wady i zalety
VFC AKSU 2006
Gwint tłumika zbyt płytko nacięty, szyna montażowa o ok. 1mm za niska - montaże nie zaskakują. Lufa zewnętrzna aluminium.
Cena ok 2000
VFC AK74 2007
Luzy na suwadle, luzujące się mocowania kolby czy zatrzasku rusy gazowej. Lufa zewnętrzna aluminium.
LCT AK104 2013
Montaż lufy na imbusy, przesunięte oznaczenia przy selektorze, luz na tłumiku i suwadle. Mało miejsca na baterię. Kabłąk i zatrzask maga przykręcany na śruby.
Staranne wykonanie, dobre spasowanie reszty części, do rozebrania trzeba użyć najwięcej siły ale części są po prostu dobrze spasowane a nie niedopasowane. Rygiel rusry gazowej, selektor, kolaba - wszysko chodzi twardo i daje wrażenie solidności.
Cena 1150
EL AK74MN 2013
Niedoróbki, inne wykończenie niż w egzemplarzach pokazowych. Mało miejsca na baterię. Nieadekwatna jakość do ceny.
Wytrzymałość (na razie nie potwierdzona, ale wygląda na solidny kawał stali). Szyna montażowa poprawna, niepoprawna pokrywa komory zamkowej.
Cena 1269
-----------------------------------------
Bateria:
VFC AK74 2007
jw.
LCT AK104 2013
za ciasno pod szczerbinką - tylko baterie mieszczące się pod pokrywą, nie wchodzą 11.1V lipo 1100mah.
przeszkadza blacha suwadła przesuwająca się nad GB. Magi wchodzą: GP, VFC, MAG. Bez problemu.
EL AK74MN 2013
za ciasno pod szczerbinką - tylko baterie mieszczące się pod pokrywą, nie wchodzą 11.1V lipo 1100mah. Magi typu GP, vfc, MAG wchodzą ale się nie zatrzaskują. Ostry pasuje bez problemu.
VFC AKSU 2006
sticki standardowe np 8.4V 2200mah GP bez problemu. Pasują wszystkie magi.
Reasumując, LCT mnie nie powaliło w porównaniu do EL, ale przy tej samej cenie jest oczywistym wyborem. Przypuszczalnie trochę pracy nad EL i też by jakoś wyglądało - ale to możemy zrobić i przy cymce za 800 zł...
Otliczna rabota i piękne repliki ! :)
Faktycznie brakuje sygnaturki oraz według mnie przydałby się opis zdjęcia która replika to która . Jeśli chcesz to podeślij mi fotki każdej z replik w osobnym folderze to dorobię i sygnaturkę i opis
Idea była taka by zachować cały czas kolejność i user widział foto by foto różnice. Wrzucanie osobno każdej repliki nie pozwala na takie uchwycenie różnic. Kazik - pośle Ci na maila login do imageshacka to ściągniesz i możesz umieścić. W sumie jak ci się chce edytorsko to możesz to jako współartykuł dodać na portal.
Autor cytatu: willardLCT AK104 2013
Odlew. Najluźnijsze ze wszystkich badanych.
Mam ak 105lct i widzę że masz takie samo suwadło co ja i nie jest to odlew jest to zgrzewana blacha przyjrzyj sie dobrze napinacz jest przygrzany tak samo rurka prowadząca i to skrzydełko zachodzące na gearbox. Faktycznie lata sobie trochę.
Bardzo fajne porównanie, świetna robota willard! Mam takie same spostrzeżenia jeśli chodzi i VFC i LCT. VFC to absolutna top klasa jeśli chodzi o wykonanie, szkoda że są takie problemy z dostępnością. LCT jest wyraźnie gorsze, choć nadal świetne w porównaniu do Cymy i Boyi. Kto miał Boyi, ten będzie zachwycony LCT. Kto miał VFC, będzie nieco rozczarowany - relacja ceny VFC, LCT i chińczyków dobrze oddaje relację w jakości, przynajmniej w kwestii wykonania zewnętrznego. Ale w czasach gdy nowy kompletny GB można kupić za 150zł, słabsze części VFC to żaden problem.
Szkoda, że E&L tak dało ciała - włos się jeży na głowie jak widzę jak to niechlujnie jest wykonane. A mogło być tak pięknie...
Bardzo fajny i szczegółowy opis, dobra robota ! : )
A filmik to już taka wisienka na torcie. Przy akcji z crash testem kolegów zza wschodu (3.46) uśmiałem się jak nigdy dotąd :D Aż się o gifa pokusiłem :)
Poza szlifem wydocznym na fotce wyżej będziesz musiał jeszcze przeszlifować (górnu od góry, dolnu do dołu) zawias w kolbie, z tego co pamiętam w replice są dłuższe i nachodzą na siebie.