• Kategorie

  • Konkurs

    • rusmil.net Konkurs fotograficzny rusmil.net - termin nadsyłania: 02.10.2011
  • Współpracujemy

    • Frontowiec.com
  1. # 1
    Jeśli zainteresował cię poniższy artykuł polecamy też inny, ze strony głównej:
    Magazynki do AK-74 i pochodnych

    Na naszym airsoftowym rynku niestety jedyna możliwością wejścia w posiadanie magazynków do AK-74/RPK-74 (na 45 naboi) jest:
    a) zakupienie drogich magazynków produkcji GWS
    b) przerobienie magazynka ostrego
    c) przerobienie dwóch magazynków airsoftowych ("trzydziestek") w jeden ("czterdziestkę-piątkę")

    Ten poradnik dotyczy ostatniej opcji. Jest on napisany z myślą o magazynkach produkcji VFC lub G&P. Innymi magazynkami się nie bawiłem, więc nie wiem jak to u nich wygląda - chodzi mi tutaj oczywiście głownie o wymiary (airsoftowe magazynki rożnych producentów miewają różną długość). Każda średnio biegła manualnie osoba powinna sobie poradzić z ta robota.
    UWAGA: Nie mam pojęcia jak wytrzymałe będą magazynki po takiej przeróbce! Możliwe, że przy zbyt brutalnym traktowaniu np. pękną na pół (tam gdzie sklejaliśmy), w związku z czym proszę się z tym liczyć.
    UWAGA 2: Wszystkie obfotografowane magazynki, które nie są koloru śliwkowego są magazynkami ostrymi, przerobionymi by przyjmowały bebechy G&P. Nie mam pojęcia czy taki efekt końcowy można uzyskać przy pomocy poniższego poradnika.

    PRZEPIS:

    1. Mierzymy i zaznaczamy
    Zgodnie z obrazkiem (obecny poniżej), mierzymy i zaznaczamy ile będziemy ucinać naszych magazynków. Miejsca zaznaczone ciemniejszym kolorem będą dla nas zbędne, to je właśnie ucinamy. Wymiary podane są od podstawy magazynka do miejsca, w którym ma początek i koniec prosta przecinająca magazynek na pol (czerwona, przerywana linia). Podczas mierzenia od podstawy należy pamiętać, ze mierzymy to w linii prostej, od stopki, ale sama prosta nie jest pod katem prostym (zielona, przerywana linia).
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/diagram_1.gif
    - górny kawałek - 2,3cm od podstawy magazynka na przedzie. 2,6cm z tyłu magazynka
    - dolny kawałek - 8,9cm od podstawy magazynka na przedzie (czyli do wgłębienia). 10,8cm z tyłu magazynka (tniemy na 6tym, tylnym żeberku)
    Przyszłą linię cięcia polecam zaznaczyć jakimś ostrym nożem (widoczne wgłębienie), później i tak będziemy te okolice wyrównywać papierem ściernym po zaszpachlowaniu, więc nie będą to trwałe "oszpecenia".

    2. Tniemy
    Tniemy wzdłuż zaznaczonej przez nas linii. Można do tego wykorzystać szlifierkę kątowa (jak ktoś jest burżujem) lub rozgrzany nóż na ogniu (polecam używać jakiegoś starego noża, którego nie będzie wam żal).

    3. Dopasowujemy i wyrównujemy
    W tym etapie byłby bardzo przydatny ostry magazynek, ale niestety nie każdy ma do niego dostęp. Przy dopasowywaniu należy zwracać uwagę na parę rzeczy:
    - Czy ucięte powierzchnie w miarę dobrze do siebie przylegają, należy unikać zbyt wielkich szpar pomiędzy górną a dolną połową magazynka.
    - Czy po przyłożeniu magazynków nie są one krzywe, chodzi o widok od tyłu/przodu. W razie potrzeby nieco pracy pilnikiem na powierzchni styku powinno załatwić sprawę.

    4. Sklejamy
    Przed sklejeniem dobrze jest powierzchnie oczyścić, czy to z pyłu, czy to z roztopionego plastiku. Samo sklejenie polega na włożeniu do górnej skorupy bebechów od maga (zapewnią one tymczasowy "szkielet" konstrukcji). Należy ponownie zwrócić uwagę, czy magazynki przylegają do siebie prosto! Po sprawdzeniu pozostaje jedynie sklejenie magazynków - polecam do tego Superglue, gdyż bardzo szybko wiążę i już po chwili połówki trzymają się siebie całkiem pewnie. Po wstępnym przestygnięciu kleju polecam jak najszybciej wyjąć nasz "szkielet" (bebechy magazynka) żeby przypadkiem nie przykleiły się one do skorup. W miejscu sklejenia magazynki nie będą do siebie idealnie pasować, tzn. albo z przodu, albo z tyłu (zależy jak skleimy) dolna połowa będzie nieco odstawać - nie należy tym się zbytnio przejmować, poprawi się to później pilnikiem.

    5. Szpachlujemy
    Po sklejeniu i przyschnięciu połówek nakładamy w miejscu klejenia jakiś utwardzacz / wypełniacz dziur. Ja do tego celu użyłem Poxipolu, bo ma wygodną szpatułkę do nakładania, no i jest to jedyny środek tego typu z którym już wcześniej pracowałem. Szpachlujemy tak by wypełnić wszelkie dziury i nierówności powstałe w wyniku cięć magazynka. Nie przejmujemy się niekształtnością naszych poczynań bo od naprawiania tego jest następny punkt. Dobrze jest dać parę godzin Poxipolowi na wyschnięcie, mimo tego że jest on w miarę twardy już po 10 minutach.
  2. # 2
    6. Szlifujemy
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/szpachla_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/szpachla_2.jpg
    Kolejnym koniecznym krokiem jest oczywiście wyrównanie powierzchni magazynka. Do tego wystarczy najzwyklejszy papier ścierny o ziarnistości 400 lub mniej. Nie trzeba się przejmować drapaniem powierzchni magazynka, bo i tak będziemy go później malować, więc można nawet cały magazynek lekko oszlifować, by podkład i lakier się lepiej trzymały. W tym momencie najlepiej zająć się także nierównościami wspomnianymi pod koniec punktu 4tego.

    7. Podkład pod lakier
    Po wyszlifowaniu pozostaje nam jedynie nałożenie podkładu pod lakierobejcę. Nie wiem za bardzo jaki środek tutaj zastosować, ale jedno jest pewne - podkład musi być jasnego koloru (np. biały) i powinien być matowy, by później nakładana lakierobejca zachowała swój naturalny kolor oraz dobrze się trzymała. Najbanalniejszą propozycją na podkład oczywiście jest farba.

    8. Lakierobejca
    Nakładamy lakierobejcę na nasz magazynek. Więcej o malowaniu w "detalach".

    9. Lakier
    Ostatnia faza pracy. Mistrz Yakarov zalecał zastosowanie tutaj matowego lakieru i pewnie ma rację.
  3. # 3
    DETALE:
    Jak ktoś jest fetyszystą (lub ma po prostu dobry gust ;) ), to może się pobawić w dopracowywanie detali, do detali należą:

    1. Żeberka (przód i tył)
    Rosyjskie bakelitowe 45tki nie mają żeberek ani z przodu, ani z tyłu magazynka, w związku z czym dobrze jest je zeszlifować. Natomiast śliwkowe i czarne 45tki mają żeberka o całkowicie innym kształcie, a ich wykonanie byłoby co najmniej problematyczne. Pozbywać się żeberek najlepiej przed sklejeniem, gdyż wtedy najłatwiej się operuje większym pilnikiem. Wykończenie oczywiście wykonujemy za pomocą papieru ściernego.

    2. Dziurka z tyłu
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/tyl_1.jpg
    Każdy magazynek, czy to duży (45) czy mały (30) ma dziurkę z tyłu. Coś na kształt pupera jest umieszczone po prawej stronie tyłu magazynka, w odległości ok. 5,5cm od stopki (mierzone tak samo jak wcześniej). Nasz puper powinien mieć 4mm średnicy, do jego wykonania wystarczy rozgrzany nad ogniem gwóźdź o odpowiedniej średnicy. Masa syfu się może przez nasz ten otwór dostać, więc nie polecam tego bajeru dla osób z hicapami.

    3. Sposób malowania
    Pozwolę sobie zacytować sposób malowania opisany przez Yakarova (dotyczący chwytu do AK):
    Bierzemy czarny chwyt z repliki CYMY lub Classic Army lub co tam akurat mamy. Myjemy i odtłuszczamy. Malujemy białą farbą matową (koniecznie mat) i czekamy aż wyschnie.....czekamy.

    Teraz mamy 2 możliwości bejca lub lakierobejca (polecam lakierobejce bo mniej pracy)...kolory wg uznania u mnie machoń, ksztan i orzech. Bierzemy gąbeczke lub szmatke (nie polecam szmatki bo zostawia paproszki ale efekt jest lepszy) moczymy w puszeczce i "topujemy", czyli delikatnie nakładamy nie za mokrą gąbką pierwszą warstwe lakierobejcy czy co tam mamy. Najlepiej najjaśniejszy kolor ale to zalezy też od ego jaki efekt chcemy uzyskać.....czekamy aż wyschnie...długo czekamy.

    I znowu otwieramy nasze puszeczki i nakładamy gąbeczką kolejną już drugą warstwe tym razem zaczynamy mieszać różne kolory. Troche tego, troche tamtego i tak wg upodobań. Najlepiej używać do każdego kolorku nowej gąbeczki.
    Czekamy aż wyschnie...

    Możemy nakładać tak ile tam chcemy sobie warstw byle nie za dużo..do otrzymania pożądanego efektu.

    Jak pożądnie wyschnie (Ja wyjechałem więc schło sobie 2 tygodnie) bierzemy lakier bezbarwny (spray) matowy lub połysk (jaki chcemy) i zabezpieczamy i tak już dosyć trwałą powierzchnie "bakelitu"

    (...)

    Nie wiem czy to zejdzie po 2 strzelaniach, 2 latach czy może w ogóle...to się okaże. Ale jak ktoś sobie przerobi i mu zejdzie "bakelit" to żeby nie było na mnie ! ;) ....u mnie się nie ściera...i nie będzie 8-)
    źródło: forum WMASG
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/kolory_1.jpg
    Do opisu pozwolę sobie jedynie dodać, że wg mnie lepszym wyjściem (przy magazynkach) jest raczej krycie przy użyciu pędzla (bez podtekstów). Ostre magazynki mają bardzo ładne linie, które możemy spróbować odwzorować na naszym magazynku.

    4. Zgrubienie
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/szpachla_3.jpg
    W miejscu gdzie skleiliśmy magazynek posiada on jakby "zgrubienie". Jest ono nieobecne w ostrym w związku z czym można spróbować je ze nieco zeszlifować.

    5. Przedni zaczep
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/gora_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/gora_2.jpg
    W airsoftowych magazynkach wygląda on jak zaczep od magazynków metalowych do AK47 (ale wykonany jest z plastiku). W magazynkach bakelitowych zaczep ten jest płaski i nie odstaje od skorupy magazynka. Można spróbować to oszlifować, ale zależnie od wykonania magazynek może zacząć się nieco kiwać w gnieździe. Dodatkowo jest to jedna z najczęściej ulegających uszkodzeniom części w plastikowych magazynkach, w związku z czym lepiej działać w tamtym miejscu z umiarem.

    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/zaczep_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/zaczep_2.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/zaczep_3.jpg
    UWAGA: na zdjęciach tego umiaru nie widać, bo robiłem to na testowym egzemplarzu skorupy.

    6. Wcięcie u góry magazynka
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/gora_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/gora_2.jpg
    W ersoftowych magach (G&P, VFC) znajduje się w tym miejscu pin trzymający bebechy w środku, ale delikatna operacja rozgrzanym nożem powinna poprawić wygląd.

    7. Numer formy
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/numer_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/numer_2.jpg
    Są to dwie-trzy cyfry umieszczone na prawym boku magazynka (patrząc od frontu). Raczej nie da się tego wykonać, ale może ktoś coś wymyśli.
  4. # 4
    8. Znaczek fabryki
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/znaczek_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/znaczek_2.jpg
    Znaczek na lewym boku magazynka (blisko stopki) określa w jakiej fabryce został dany magazynek wyprodukowany. Wszystkie radzieckie/rosyjskie 45tki są produkcji fabryki Molot (Młot?), która oznaczana jest poprzez gwiazdę na tarczy. Podobnie jak numer formy jest to detal raczej niewykonalny.

    9. Stopka magazynka
    Warto pomalować emalią na czarną (koniecznie błysk!). Dodatkowo w ersoftowym magazynku przez otwór wystaje kawałek plastiku (przy 30stce), który będzie nieobecny przy 45, w związku z czym można poszukać tej części od ostrego i wsadzić ją do naszej wesołej, airsoftowej wersji.
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/stopka_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/stopka_2.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/stopka_3.jpg
    Na zdjęciu nr 1 od lewej do prawej na widzimy:
    - długi - stopka od ostrego, metalowy wihajster
    - krótki - stopka od airsoftowego, plastikowy wihajster
    - krótki - stopka od airsoftowego, plastikowy wihajster
    - krótki - stopka od airsoftowego, metalowy wihajster
    - krótki - stopka od ostrego, metalowy wihajster (źle zrobiony, nie wystaje w pełni)

    10. Inne bajery
    - pieczątki - oznaczają przejście kontroli jakości
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/pieczatki_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/pieczatki_2.jpg

    - numer namalowany biała emalia na boku - nie mam pojęcia co oznacza, w każdym razie niestety łatwo schodzi więc na zdjęciu widać jedynie jego pozostałość
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/kolory_1.jpg

    - czarne czterokąty - obecne na środku magazynka oraz przy zaczepie.
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/przod_1.jpg ./uploads/sprzet_rpk74_mag/przod_2.jpg
  5. # 5
    I jeszcze bonusowy diagram:
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag/diagram_2.gif
  6. # 6
    Wpadłem na genialny pomysł jak zrobić żeberka w śliwkowej 45tce - wystarczy wtopić gwoździe w magazynek jako żebra :D (oczywiście po uprzednim ucięciu ich do odpowiedniej długości, czyli ok 3 - 3,5cm). Jednak cały plan się rozbija o ilość żeberek - w długim magazynku jest ich 37 po każdej stronie, czyli w sumie 74 ... masa pracy, a efekt niepewny i raczej niewart włożonego wysiłku.
  7. # 7
    Od siebie dodam tylko tyle, że w miejscu połączenia górnej całej części magazynka z doklejana dolną warto od środka włożyć małe wzmocnienia (takie wypustki) które znacząco usztywnią konstrukcje. Najlepiej z kawałka plastiku i uważać, żeby nie za głęboko włożyć w górną część bo później nam wnętrzności nie wejdą. Co do szpachlowania to polecam zwykłą szpachle uniwersalną - samochodową. Szpachle przeszlifować, pokryć klejem cyjano-akrylowym poczekać aż wyschnie i znowu przeszlifować...wypełni to drobne nierówności. Miejsca szpachlowane ja pokrywam wstępnie farbą i po wyschnięciu wychodzą wszelkie niedoróby..więc jest jeszcze okazja żeby je poprawić.
    Podkład pod lakierobejce koniecznie ! matowy. Najlepiej wychodzi na białym.
    Jak kazik zauważył do wykończenia lepiej użyć pędzla niż gąbeczki. Najlepiej z twardym włosiem do nadania charakterystycznych "rys"
  8. # 8
    tak w ogóle niedługo dojdzie opcja nr 4, czyli:
    d) zakup 45 produkcji Boyi (LINK)
  9. # 9
    Prosze o info jakiej lakierobejcy uzyc na baze maga a jakiej na "rysy". Najlepiej z podaniem producenta ;)
  10. # 10
    Ja mam przygotowaną lakierobejcę firmy dulux (mała puszka 0.25L) koloru mahoniowego. Niestety nie zdążyłem nią jak na razie nic pomalować, gdyż nie miałem najzwyczajniej czasu.
  11. # 11
    Malowanie lakierobejcą wstępnie za mną :) Poszły 3 warstwy w przeciągu 2 dni (przerwa ok 8 godzin pomiędzy każdą warstwą). Efekt bardzo fajny, chociaż nieco brakuje mi jeszcze jakiegoś bardziej "żółtego" odcienia (do jakiegoś wykończenia detali, czy coś, trudno to opisać).

    Teraz muszę jeszcze znaleźć jakiś porządny lakier bezbarwny, ale znając siebie zrobię to dopiero za jakieś 2-3 tygodnie.

    edycja: porównałem kolory z "ostrym" bakelitem, którym mam - jednak nie "żółci" mu brakuje tylko brązu.

    edycja2: a mogłem kupić "ciemny mahoń", bo patrząc tutaj wygląda jakby był bardziej odpowiedni do malowania (na białym podkładzie) niż zwykły mahoń
  12. # 12
    kazik wrzuc foto efektu jaki osiagnales ;)
  13. # 13
    Fotki kiepskie bo nie chciało mi sie wyciągać i ustawiać porządnych lamp (użyty zwykły flesz).
    ./uploads/sprzet_rpk74_mag_mal/malowanie1.jpg./uploads/sprzet_rpk74_mag_mal/malowanie2.jpg
    Na żywo oczywiście kolor jest nieco mniej żarówiasty, ale i tak wyraźnie widać różnicę, dlatego pomaluję jeszcze raz czymś ciemniejszym.
  14. # 14
    kazik wyszły lepiej niż ten mój "prototyp", który ci kiedyś dawno temu pokazywałem...kwestia koloru jest do rozwiązania mieszaniem lakierobejc zanim zaczniesz malować...orzech daje ładne brązowe efekty ale należy go rozjaśnić innymi kolorami coś jak olcha czy buk. Zawsze można zrobić próbę na kawałku wcześniej przygotowanego plastiku.

    i jeszcze uwagi do przepisu
    górną część magazynka + zaczep - to co wchodzi do gniazda magazynka polecam nieco więcej zeszlifować, po lakierowani nabierze trochę grubości, a po co zadrapać nową powierzchnie magazynka.

    punkt 2.
    Nie polecam szlifierki kątowej.plastik się rozgrzewa i topi, najlepszy jest brzeszczot...wiesz kazik co ja przeżywałem jak przerabiałem ten prawdziwy śliwkowy magazynek? stalowe wzmocnienia w plastiku...masakra ciąć tylko kątówką a śliwka się topi jak ta lala !!!
    punkt 5.
    ja używam szpachli uniwersalnej...najlepsza za tą cenę. Po przeszlifowaniu zaszpachlowane powierzchnie zalewam klejem cyjanoakrylowym - kropelka, cyjanopan itp. - po wyschnięciu kleju szlifuje raz jeszcze. Zabieg ten ładnie wypełnia drobne nierówności, dziurki pory itp.
    Polecam następnie przemalować szpachlowane miejsca zobaczyć po wyschnięciu pod światło nierówności i ubytki doprowadzić do porządku przeszlifować i malować.
  15. # 15
    Trochę nie na temat...
    Jako że zrobiłem sobie 'skorupę' takiegoż maga (już jakiś czas temu, ale co tam), a wraz z zakupem boyi'a stałem się posiadaczem badziewnego hicapa, to postanowiłem wsadzić go do skorupy 45.
    A więc - rozwaliłem bebechy hicapa na dwie części - górę (tam gdzie jest komora do wsypywania i podawania kulek) i dół (tam gdzie jest cały mechanizm) - wszystko to już ładnie można wmontować w skorupę...
    I tu rodzi się pytanie - jak zrobić / z czego zrobić kanał podający kulki z dolnej części do górnej? :)

    A tak przy okazji - ostatnio wkładam wnętrze midcapów do skorupy po ostrych bakelitach i jestem zaskoczony tym że to takie 'izi' (należy zaznaczyć, że nie posiadam żadnych wyszukanych narzędzi, tylko brzeszczot i kilka pilników).
  16. # 16
    Autor cytatu: yakarov
    kazik wyszły lepiej niż ten mój "prototyp", który ci kiedyś dawno temu pokazywałem...kwestia koloru jest do rozwiązania mieszaniem lakierobejc zanim zaczniesz malować...orzech daje ładne brązowe efekty ale należy go rozjaśnić innymi kolorami coś jak olcha czy buk. Zawsze można zrobić próbę na kawałku wcześniej przygotowanego plastiku.

    Obojętne jakiego producenta? Bo ten orzech Duluxu wygląda jak nieco mniej czerwony mahoń (na obrazku nie widać za bardzo brązu, a brązu właśnie poszukuję). Wiem, że z kolorami w internecie (i na zdjęciach) to łatwo o przekłamanie, więc wolę się upewnić :)

    Autor cytatu: yakarov
    górną część magazynka + zaczep - to co wchodzi do gniazda magazynka polecam nieco więcej zeszlifować, po lakierowani nabierze trochę grubości, a po co zadrapać nową powierzchnie magazynka.

    Racja. Od razu można też tam popracować nad detalem nr 5 (przedni zaczep).

    Autor cytatu: Potfur
    I tu rodzi się pytanie - jak zrobić / z czego zrobić kanał podający kulki z dolnej części do górnej? :)

    Może z jakiejś rurki od akwarium? Chodzi mi oczywiście o takie gumowe w miarę elastyczne. Problem przy nich może być średnica (nie wiem jaki jest standard), no i dostępność (nie każdemu może się chcieć iść do sklepu zoologicznego ;) ).
  17. # 17
    Kazik jeśli możesz to wybierz się do sklepu z lakierami/farbami tam zazwyczaj maja próbki na "tablicach poglądowych", można pomacać i sprawdzić kolor...nie mam teraz za bardzo możliwości żeby sprawdzić, ale mógłbyś dobarwić lakierobejce pigmentami (takie buteleczki małe) takie coś jak tu klik Tylko odlej trochę lakierobejcy, rozmieszaj nowy kolor, sprawdz, poczekaj aż wyschnie, sprawdź kolor oraz czy się nie zzciera...spróbuj ugier/umbra trochę bieli...ciężko mi tak to na odległość określić...w pracy jak robie kolory to widzę i robie tak na oko...
    Ja używam altaxin lakierobejc. A pigmenty dobre są te MIX
  18. # 18
    Dzięki za info. Faktycznie na odległość to trochę dziwne wypytywanie o konkretne odcienie :) Przejdę się do sklepu i wspomogę się wspomnianą tablicę z odcieniami.
  19. # 19
    Autor cytatu: kazik
    Może z jakiejś rurki od akwarium? Chodzi mi oczywiście o takie gumowe w miarę elastyczne. Problem przy nich może być średnica (nie wiem jaki jest standard), no i dostępność (nie każdemu może się chcieć iść do sklepu zoologicznego ;) ).

    Też o tym myślałem, ale gdy rozciąłem bebechy to się zdziwiłem - kanał podający kulki jest... kwadratowy.
  20. # 20
    To nie ma znaczenia...możesz to dopasować i obkleić poksiliną czy innym distalem....W castoramach są takie plastikowe rurki.
    magazynek uesa http://img100.imageshack.us/my.php?image=dscn6424fo8zo0.jpg
  21. # 21
    No to ja poczekam az dobierzecie odp kolor i producenta ;)
  22. # 22
    przetestowalem:
    podklad bialy mat
    1 warstwa lakierobejcy ciemny mahon jakiegos producenta na S...

    wyszlo jak gowno ;/
    zupelny brak bezu/pomaranczy oryginalu

    chyba na to trzeba bedzie walnac jeszcze ten zwykly mahon

    teraz lezyw garazu z 2 warstwa ciemnago mahoniu.
  23. # 23
    a moze by tak podkład dać... czarno biały ? ;P
  24. # 24
    Co chciałbyś przez taki podkład uzyskać? Bo nie rozumiem za bardzo.
  25. # 25
    Bo bakielity czasem mają bardzo duże plamy różniące się kolorem.
    Na czarnym wyjdzie zapewne ciemniejszy niż na jasnym (oczywiste).
    Nie weim jak to mzoę wyjść ale moze wyjdzie ;P

    Albo te "paski" i inne mazy też czarnym zrobić.
  26. # 26
    Jak malujesz pędzlem to paski całkiem ładnie wychodzą, jak weźmiesz czarny podkład to ciemniejsze fragmenty będą ... czarne ;) (ew. z nieco "rudym" błyskiem, dzięki bejcy)
  27. # 27
    Ah.. chyba że tak. Taki spontaniczny pomysł poprostu niesprawdzony ;P.
  28. # 28
    http://img528.imageshack.us/img528/1977/img222711ey2.jpg
    Oto efekty mojej "pracy".
    Mag unicorn akm.
    Podklad bialy mat
    1. warstwa lakierobejca ciemny mahon
    2. warstwa lakierobejca jw rozjasniona pigmentem zoltym (kropelka ;) )
    3. warstwa lakierobejca jw rozjasniona 1 kropla zoltego i 0,5 czerwonego

    Dla porownania niemalowany guarder oraz ostry 74.
    IMHo shitowo wyszlo, ledwo kapke lepiej od guardera... nie mam sil do tego.
  29. # 29
    Will - jeśli możesz to przynieś na to strzelanie "Blade Catcher" swoją lakierobejcę, to ci ją zabiorę i w domu poeskperymentuję z mieszaniem mahoniu jasnego i ciemnego.

    Wiem, mógłbym to sobie kupić, ale żal mi kolejnych -nastu złotych.
  30. # 30
    Zachciało mi się skończyć więc pomalowałem wczoraj i dzisiaj.
    U mnie wysło tak:
    Wg mnie bardziej po bułgarsku i DDR niż ZSRR. Radzieckie są bardziej jednolite mniej "rys"
    http://img134.imageshack.us/img134/5074/0802081916nj2.jpg
    http://img265.imageshack.us/img265/1225/0802081915xl1.jpg

    Biały mat. Gąbką przetarte kolorem kasztan i kasztan + mahoń. 2 warstwa kasztan i kasztan + troszkę orzech. 3 warstwa delikatnie orzech + mahoń + kasztan. Kolory żywe ale...jeszcze drobnym papierem 300 lub wiecej i 2 warstwy bezbarwnego.