W zaiazku z przyjeciem nazwy pozwolilem sobie zalozy nam koszernego maila: razwiedka@mail.ru do tego potrzebujemy:
- ladna informacje o GRH i konflikcie na A4 - wydrukuje i zalaminuje takie cos na modlin
- stronka
- ulotki/wizytówki z mailem i nazwa
Tak wiec jest pole do popisu dla grafikow. Moim zdaniem powinno zawierac:
1) informacja: mail, nazwa, 3 slowa o celach grh, kilka zdan o konflikcie. jakies neutralne tlo, mozna dac jakies ladne foto jako background
2) wizytkow - format wizytowki, mail, nazwa, WWW, jakas ikonka (pytanie jaka? - moze byc sylewtka sovieta w helmie z aks)
Czs nas goni. niestety ja nie umoiem takich rzeczy robic, ale moge potem druknac i laminowac na moim (po sasiedzku) xero.
Mail - musi być w tej samej domenie co strona.
Strona - nie musi - mieć neutralnego tła, nie może mieć zdjęcia jako tła.
Strona - musi mieć wszystkie działy - niekoniecznie z treścią wewnątrz - ale musi mieć wszystkie działy które chcecie mieć na stronie - więc się dobrze zastanówcie nim zaczniecie robić.
Treści na stronę proponuję przygotowywać już teraz nim sama strona będzie zrobiona (co nie powinno zająć więcej niż 2 dni - jeśli ja to będę robił).
Jak będzie strona - to wizytówka jest projektem wtórnym.
To jest moje stanowisko - jeśli ja mam to robić, jeśli nie ja - macie wolną rękę.
Sluszna koncepcja, jednakze z mojego doswiadczenia wynika, iz w terminie 11 dni nie zrobimy tego wszystkiego... Z mailem nie ma problemu, ten na mail.ru jest darmowy wiec jakby go nie bylo. Jesli chodz o kontent to ja widze glowna, krotka notka o konflikcie, info o celach grh, pusta galeria (najbardziej rozwojowe), artykuly, opisy etc.
czego miałyby dotyczyć art. i opisy? bo jedyne co moge wymyslac pokrywa sie z zawartoscia forum, a nie widze sensu by je dublowac.
a z mailem bardziej chodzi o "prestiż" niż o to czy darmowy, czy nie. podobnie ze stroną, teoretycznie można założyć na jakimś darmowym serwerze, ale to po prostu obciach ;)
Pewnie chodziło o artykuły prasowe, jak na stronce grupy idf ;)
Na mój gust:
-główna strona: krótkie info o grupie i konflikcie, może jeszcze najbliższa impreza w której bierzemy udział
-galeria
-nie wiem jak to nazwać, ale dział w którym będzie info o imprezach w jakich brała udział grupa
-linki do tematycznie związanych forów i grup
-opcjonalnie kartoteka członków grupy
-no i oczywiście mail przez który można się z nami skontaktować :)
Myślałem jeszcze o zgromadzeniu na stronie informacji o konflikcie, uzbrojenu, mundurach, stopniach wojskowych i komendach z tłumaczeniem, ale prawie wszystko jest już na tym forum więc nie ma sensu dublować informacji.
Można ewentualnie przewidzieć jeszcze, że moglibyśmy chcieć zrobić wersję po rusku i angielsku z możliwością przełączania między nimi.
bingo, co do artykulow to myslalem o takich fajnych opisach gotowych postaci z tlem, szczegolami sprzetu, robilem takie na wietnam i wiem ze mialo to powodzenie u gawiedzi.
Autor cytatu: grigorij-nie wiem jak to nazwać, ale dział w którym będzie info o imprezach w jakich brała udział grupa
kalendarium imprez
Autor cytatu: grigorij-opcjonalnie kartoteka członków grupy
wymagałoby to dużego nakładu pracy. no i trzeba pamiętać jeszcze o tym, że ludzie jednak często zmieniają swój sprzęt. a na pewno częściej niż ludziom by się chciało aktualizować stronę ;) już lepszym wariantem mi się wydaje coś takiego jak wspomniał will, czyli "opis gotowych postaci", ale jedynie z perspektywy sprzętu. np. "szeregowy strzelec" do tego krótki opis, lista sprzętu i dwie fotki (czy to sprzęt luzem, czy to jakieś foto sprzętu na kimś). niestety taki wariant też wymaga nakładu pracy od paru osób. ale będzie to o tyle wygodniejsze, że zrobi się raz i wystarczy.
jeszcze uwaga do galerii - proponuję wariant minimalistyczny, czyli linki do konkretnych galerii, czy to na rusie (odpowiedni wątek), czy to na picassie, czy to jeszcze gdzie indziej. pewnie dużo osób właśnie w ten sposób rozumie galerię, ale wolę doprecyzować.
ogólnie stronę GRH traktowałbym raczej jako wizytówkę niż jako interaktywny twór, w który trzeba by wpakować dużo pracy.
ogólnie stronę GRH traktowałbym raczej jako wizytówkę niż jako interaktywny twór, w który trzeba by wpakować dużo pracy.
...i dlatego w galeri moze byc 5 zdjec ale maja byc max profi. te ktore sa obecnie na roznych stronkach to mozemy sobie wklejac na forum, ale niestety nie sa wizytowka...
nie chodzi mi o galerie z 200 fotkami, ale jesli maja byc to takie co wywoluja och i ah, a nie takie, do ktorych kazdy znas sie moze doczepic, a po ktorych beda jezdzic wszyscy spece od tematu (np. tacy co bywaja na tym forum i lubia napisac "do sluchu").
Pisząc kartoteka członków właśnie miałem na myśli w kategorii postaci, którą dana osoba przedstawia więc myślę, że jest tu pewna zbieżność. Nakład pracy z pewnością jest potrzebny i zostawiłbym to do uzupełnienia w terminie późniejszym, chyba, że ktoś już ma gotowy opis z ilustracjami. Przydałoby się też, by te opisy były wszystkie w podobnym stylu.
W kalendarium imprez, które już się odbyły, wrzuciłbym jedno do kilku zdjęć, żeby było widać, że tam byliśmy, no i naturalnie linki do pełnych galerii.
Po przemyśleniu sprawy, w kalendarium dałbym tylko opisy imprez, które już się odbyły - nie będzie trzeba regularnie aktualizować ;)
Proponuje zrobic narazie cos na ksztalt tego co posiada grupa idf, do czasu modlina mozna to wykonac, a potem rozbudowac, wazne zeby na modlin udalo sie zorganizowac w/w zalazek stronki, no i jakies wizytowki grupowe by sie przydaly, mozecie mi wierzyc albo i nie - ale takowe wizytowki naprawde ulatwiaja zycie :)
Jak to wygląda z mojego doświadczenia zawodowego:
1 - ustalamy nazwę projektu
2 - ustalamy szatę graficzną projektu - dominujące kolory, co ma wyrażać grafika
3 - ustalamy strukturę menu na stronkę i przybliżony układ treści
4 - projektujemy szatę graficzną projektu, jeśli jest potrzeba wraz z logotypem - każdy element (szata + logotyp) dostaje 3 propozycje graficzne
5 - stawiamy stronkę, robimy szatę graficzną na podstawie wybranego projektu, wprowadzamy strukturę menu
6 - przygotowujemy treści na stronkę i wprowadzamy je - nie muszą być to końcowe treści, chodzi o to by strona nie miała na starcie pustych działów, muszą być jakieś treści, potem można je przecież zmienić (na ogół treści są przygotowywane już w momencie ustalenia struktury menu)
7 - tworzymy materiały dodatkowe - wizytówki, banner
8 - kasujemy należną kwotę i wychodzimy :D
Normalnie te 8 punktów zajmuje 2 tygodnie - gdzie część rzeczy 'czeka' gotowa.
Kwestia zorganizowania się.
Punkty 1 i 3 mamy ustalone. Punkt 8 raczej nas nie dotyczy :D.
Punkty 2 i 4 zajmą nam najwięcej czasu.
Punkt 5, dokładniej mówiąc - postawić stronę - można w ciągu 2h (czyli teraz), szatę graficzną i materiały na stronę można robić równocześnie (tudzież by było bardziej pr0 - symultanicznie :D), czyli gdy tworzy się projekty szaty - ktoś inny robi punkt 6 - nie tracimy czasu.
Po zrobieniu punktów 2 i 4 - zabieramy się za punkt 7 - co nie powinno zabrać wiele czasu - Kazik i Ja pracowaliśmy przez jakiś czas w drukarni i naoglądaliśmy się tego typu projektów - pod warunkiem że Kazik 'odwiedzał' gabinet Wojtka :D (ja tak - aż za często :D).
Jeżeli się dobrze uwinąć - to punkt 7, idzie do druku w czwartek :D
Zostaje 7 na ewentualny poślizg.
PS. mail kontaktowy powinien brzmieć: kontakt@razwiedka.rusmil.net
Super. Potfur, czy podjabys sie koordynacji tego projektu? Ja widze najwiekszy problem nei w samej pracy ale w ustalaniu detali - z mojego doswiadczenia zawodowego wynika, iz robie zlecenie w 2 dni, ale z ustaleniami, konsultacjami etc zabiera to miesiac. Tutaj juz byl pokaz umiejetnosci przy nazwie. teraz czas nas goni i nie mozemy dyskusji i glosowan na temat kolorystyki robic. dlatego trzeba troche zamordyzmu.
moja propozycja: osoby udzielajace sie juz (lub ktore zaczna) daja propozycje, jesli brak sprzeciwu WRAZ z kontrpropozycja, pomysl przechodzi po 24h jak akceptowany.
1. na maile sie zgadzam zgodnie z sugestia potfora
2. kolorystyke widze albo pustynno-skalna, albo max asceze czarny+bialy+czerowny
3. ja moge napisac txt o celach grh
4. tomek moze wrzucic jako pierwsza jakas swoja postac (chyba jako jedyny robi takie fotki, a moze sie myle). fajnie by jednak byly by byly to postacie na tle neutralnym ,a nie szafie z butami i kossaku ;)
Dokładnie, tak jak piszesz - jeśli nie ma szybkiej decyzji - to jest zamordyzm, inaczej się nie wyrobimy.
Przygotowujcie materiały, najlepiej ze zdjęciami, i nie chodzi mi tu o 'totalne wypasy', dadzą rade zdjęcia ze strzelań ale odpowiednio wykadrowane tak by nie było widać elementów 'niefajnych' :)
-> co do grafy - czarno-czerwona-biała asceza potrafi wyglądać świetnie :).
Jeśli chodzi o grafikę, ja bym optował za czymś pustynno-skalnym, tak jak Will, ale w czarno-białych kolorach. Na stronie 40A to się bardzo ładnie prezentuje.
Nie mówię że strona 40A jest szczególnie piękna (zresztą brzydka też nie jest, nie przesadzajmy :) ), ale coś w takich czarno-białych klimatach mi się podoba.
Podstawowy skład menu już gotowy - jedna nazwa mi tylko coś nie pasuje (zaznaczona znakiem zapytania), jak ktoś ma lepszą nazwę to proszę zapodawać.
Brakuje tylko treści i szaty graficznej (obecnie to defaultowy szablon).
Dostępu do panelu obecnie nie ma nikt z wyjątkiem Kazika i mnie - dostaną tylko te osoby, które będą coś robić ze stronką - pisać artykuły (i umieją pisać, żadne literówki nie wchodzą w grę - a i samo pisanie będzie obarczone trzymaniem sie reguł przeze mnie ustalonych) i umieszczać foty - nikt inny nie dostanie.
A teraz idę do bankomatu :D
[Pim pirim pim pim - REKLAMA]
Jak ktoś chce takiego CMS'a na własne potrzeby - to zgłaszać się - niestety, tu już będzie mowa o kasie.
[REKLAMA - Pim pirim pim pim]
:D
Dostępu do panelu obecnie nie ma nikt z wyjątkiem Kazika i mnie - dostaną tylko te osoby, które będą coś robić ze stronką - pisać artykuły (i umieją pisać, żadne literówki nie wchodzą w grę - a i samo pisanie będzie obarczone trzymaniem sie reguł przeze mnie ustalonych) i umieszczać foty - nikt inny nie dostanie.
A nie lepiej, żeby po prostu do panelu miały dostęp 1-2 osoby? Bo jak zacznie w stronce grzebać 5-6, to się może zrobić burdel. Zdjęcia będziemy Ci wysyłać, a Ty je będziesz zamieszczał. Artykuły proponował bym, najpierw wklejać tu na forum. Wtedy każdy będzie mógł ocenić, dodać coś od siebie, poprawić ewentualne błędy i wtedy się wrzuci na stronkę.
A znajdź mi osobę, której będzie się chciało brać nadesłany tekst, formatować go umieścić na stronie. Potem wziąć nadesłane zdjęcia - obrobić je (bo to co wychodzi z aparatu nie nadaje sie do niczego - jeśli mowa o web'owych sprawach), uploadować je na serwer i załączać do tekstu / robić galerię?
Szczególnie tutaj - gdzie część ludzi nie ma nawet siły i chęci by napisać poprawnie posta :D
Zasady o których mówię - to kilka prostych obowiązków, związanych z możliwościami CMS'a - skoro on może to robić, to MY musimy to wykorzystać, nie dość że jest to 'trendy', to miłe dla pozycjonowania i użytkownika :)
No i tekst wprowadzony - nie może być zwykłym tekstem, musi być atrakcyjny, transparentny, okraszony fotkami i linkami w tekście, tak by osoba czytająca - miała co czytać, oglądać i gdzie pójść dalej po przeczytaniu.
Czyli - tekst powinien wyglądem przypominać teksty w takich poczytnych czasopismach jak np. "Pani" - pod tym względem kobiece czasopisma biją męską makulaturę na łeb.
A znajdź mi osobę, której będzie się chciało brać nadesłany tekst, formatować go umieścić na stronie. Potem wziąć nadesłane zdjęcia - obrobić je (bo to co wychodzi z aparatu nie nadaje sie do niczego - jeśli mowa o web'owych sprawach), uploadować je na serwer i załączać do tekstu / robić galerię?
Moje zdanie jest takie: po to jest admin strony by się nią zajmował i TYLKO on ma dostęp do opcji zmieniania, zamieszczania itp.
Jak każdy, lub kilka osób będzie miało takie możliwości to czarno to widzę.:)
Autor cytatu: Potfur
Czyli - tekst powinien wyglądem przypominać teksty w takichpoczytnychczasopismach jak np. "Pani" - pod tym względem kobiece czasopisma biją męską makulaturę na łeb.
To zależy kto to będzie czytał i co tam będzie napisane.
Jak maja to czytać tylko miłośnicy "kolorków" dla pań to można napisać byle co i napakować linków, fotek, kwiatków oraz pszczółek, byle było kolorowo i po amerykańsku a "czytelnik" będzie szczęśliwy.
Moim zdaniem, forma jest ważna ale chyba ważniejsza jest treść, bez farmazonów i podwójnie złożonych zdań (doc to GRH a więc po wojskowemu: prosto i zwięźle), fotki obowiązkowo ale bez przesady to nie fotoreportaże, itp.
Rozumiem ze strona ma także być zachęta dla innych do wstępowania do GRH wiec nie róbmy "ciotostwa" made in usa
Saperski - mam odmienne zdanie na temat kilku rzeczy, odnośnie produkcji i prezentacji treści na stronach jest cała teoria - ale nie jest to miejsce na teoretyzowanie.
Admin - to nie jest osoba która odpowiada za treści na stronie, jej odpowiedzialność ogranicza się do tego by strona działała i działała dobrze.
Od tego by strona miała treść i to sensowną treść - są redaktorzy.
Co nie znaczy, że obu tych rzeczy nie można łączyć, jest to jednak niezdrowe.
Gdyby było tak jak ty piszesz - to bym spał na pieniądzach, a niestety - rynek dyktuje - ja tworzę i daje narzędzie na którym ktoś kto nie ma pojęcia jak ja to zrobiłem, robił to co ma robić.
Pod względem prezentacji informacji - czasopisma kobiece - są na o wiele wyższym poziomie - nie mylić 'czasopisma kobiecego' z takimi tworami jak "Bravo Grill" czy "Super Express", to są dziwadła zawierające intelektualną papkę, gdzie grafika jest tylko kolejnym elementem zapełniającym stronę.
Ja mam na myśli czasopisma gdzie azcetyzm literek jest uzupełniany przez świetne zdjęcia, nie na odwrót - razem strona graficzna i informacyjna tworzą spójną całość, a i każde z osobna może być interesującym materiałem.
Nie można też uderzać w skrajności - jak będę chciał po wojskowemu, to poczytam sobie wojskowe książeczki, gdzie konstrukcja zdań, styl pisowni jest w większości mordercą języka. To co będzie na stronie - to nie będą suche fakty, od tego są gazety, nie będą też czystymi ocenami zdarzeń (tj. imprez), treści na stronie będą reportażami z czegoś - czyli imprez gdzie się ludzie z GRH pojawiają - i jako takie mają być pisane.
Owszem - reportaż można oprzeć tylko na słowie pisanym - ale my nie zajmujemy się słowem pisanym, a rekonstrukcją historyczną, która jest do oglądania i takie też powinny być w części reportaże - do czytania i do oglądania.