zapytanie mam: jak jest z trwałością pomalowanych magów? Chodzi mi o to czy takie lakierobejce się nie ścierają, nie odłażą itp?
Bo mam je zakupione ale nie wiem czy warto się męczyć (taa trzeba się było wcześniej zastanowić :P).
Kolejne pytanie, jak pozbyć się jaskółczego ogona? wyrywać na siłę czy jakoś od wewnątrz kombinować?
Jak skończę poprawiać drewienka to nie omieszkam się pochwalić AKSU i RPK :)
Nałożyłem 3 warstwy lakierobejcy. 1 warstwa - 24 h - przetarcie papierem ściernym - 2 warstwa - 24 h - 3 warstwa - tydzień czekania, aż porządnie wyschnie. I nie odłazi, ale ja to tylko na "wystawce" trzymam.
Jak jest zamontowana szyna? Imbusy można odkręcić, a z nitami trzeba kombinować...
Panowie,
ktoś z was wspominał ,że oksydował body/pokrywę zamkna od repliki.
Zamierzam kulować całe body i pokrywę zamka i zastanawia mnie czy starczy mi 50gram Oksydy (pasta/krem) na wykończenie tych elementów? W jaki sposób najlepiej nakładać oksydę?
Przód - Lufę , podstawę muszki , podstawę szczerbinki , kolanko i rurę już dopieściłem bez oksydowania. Ostatnie poprawki muszę wprowadzić przy obsadzie łoża. Zdjęcie zamieszczę jutro bo nie mam dobrego aparatu pod wieczorne światło.
Mnie zastanawia inna opcja pokrycia na czarno, tak na szybko. A mianowicie czarna, matowa farba w spray'u nałożona na dość duże pozostałości fabrycznej farby. No bo jednak w końcu muszę nałożyć jakąkolwiek powłokę na AK --> zaczął rdzewieć, ale w niewielkim stopniu (przetarcie drobnym papierem ściernym wystarczyło).
Nie idzie mi nawet już o zabezpieczenie. Ale lufa jest cała biała, tak starta przeze mnie - czyli względy estetyczne. ;P A oliwić to po nałożeniu farby będę. Wazeliną techniczną.
Póki co nie mam kasy na oryginalne części i drewno więc muszę sobie jakoś radzić ze stockiem.
Drewno w najbliższym czasie będzie bejcowane na ciemniejsze. I osłabiasz podrzutu zostanie bardziej starty.
Może jakieś rady co by tu jeszcze poprawić.
No i fin... Po tym jak się okazało ,że body ma tylko stalowe wzmocnienia i piny a reszta to aluminium prawie doznałem załamania(podobnie zresztą jest z kolbą). ;)
Dlatego póki nie wymienię body(kto produkuję w pełni stalowe body?) i kolby tak wygląda moje "brzydkie kaczątko" - nie wiem czemu ale przypomina mi bardziej jakąś rumuńską produkcję niż Rosyjską , tym bardziej ,że Cyma ma całkowity brak oznaczeń.
Chwyt pistoletowy który jest stockowy niby ma być "plum"(myślicie ,że jak wymienię na zwykły czarny to będzie lepiej?okładziny Boyi nie pasują) , a magazynki będę ścierał. Ale to już innym razem. Drewna zrobię jeszcze ciemniejsze , a potem je styram.
A body jest w trakcje traktowania twardą szczoteczką do zębów. ;)
EDIT:
Spróbuję wpasować chwyt bakalitowy od ostrego AKM. Ale to też za jakiś czas - zobaczę ile zajmie mi konwersja chwytu pod replikę.
Oryginalne chwyty nie pasują. Trzeba dużo przerabiać. Cięcie. Poszerzanie. Klejenie. Wywalenie całego bakelitu z wewnątrz tak aby silnik się zmieścił. Ale da się. Najlepiej użyć dwóch.
lufa to metalowy walek bez otworow, a komora zamkowa to replika z mocnej stalowej plyty, mechanizm spustowy dziala tyle ze bez spustu samoczynnego.
pozostaje mi wyczyscic, wyoksydowac prawie wszystkie elementy i zalatac dziure pod podstawa szczerbinki.. ale poki nie zdobede repliki suwadla lub suwadla w trakcie obrobki.. to mi sie nie chce (:
No z tego co zrozumiałem to chłopak chce przerobić legendę (cm.028) na coś pięknego :)
musisz mu wsadzić na pewno metalbody, ale nie umiem Ci doradzić jakiej firmy, bo nie wiem czy chcesz AK czy AKM'a..
Do tego ładne drewna, najlepiej od ostrego.. i może takie pierdółki jak kolanko, muszka od ostrego.. Magazynek jest dobry :)
Ogółem w standardzie VFC jest chyba więcej możliwości :)
Naprawdę cudny!
To wcięcie na pokrywie (nad miejscem w którym powinien być wybity numer - komora - 4 fot) wygląda jakby tam sobie istniało z premedytacją... ocb?
Posiada ktoś może foto szyny bocznej na akmsn?